خرس سفید و خرس سیاه

http://ghonboldost.blogspot.com/2010/12/blog-post_08.html
در لینک فوق ایت الله قنبل دوست به ذکر حدیثی درباره عظمت قیام و شهدت حضرت آقا امام حسین پرداختنده اند که چگون خرس سفید قطبی ملعون شد و خرس سیاه در نزد الله جایگاه والایی یافته است.
من در کتب احادیث اسلامی حدیث دیگری یافتم که وبلاگم را به آن مزین میکنم:

هشام بن صالح به نقل از پدرش و او به نقل از عمه اش از قول امام بی قر نقل کرده اند که هنگامی که حضرت باری تعالی خرس را در شونصد میلیون سال قبل خلق نمودندی رنگ آن به کل سفید بودندی و آن خرس صاحب دو پسر شد که خداوند تبارک و تعالی داستان کربلا را برای آن دو نقل کردندی و پسر ارشد از شنیدن مصیبت آقا ابا عبدالله به گریه افتادندی و جلد عوض کردندی و بالکل سیاه شدندی پس باری تعالی او را مقام ولایت بر خرسها دادندی و جنگل های خوش آب و هوای جهان رابا منابعی از عسل شیرین مسخر زندگی خرس سیاه کرده و او را به امامت حیوانات برگزیدندی ولی فرزند اصغر که تکبر داشتندی و راه راست را برنتابیدندی برحادثه کربلا نگریستندی و جامه سفید نیفکندی پس خداوند غاصم الجبارین او را عذاب دادندی و به قطب تبعید نمودندی و در میان یخ ها افکندی و عوض عسل ماهی پر تیغ را خوراک او نمودی ازآن پس تا کنون خرس سفید در عذاب بودندی و درآستانه ظهور آقا امام زمان نسل آن روبه انقراض رفتندی که همانا نشانی باشد بر حقانیت قیام آقا امام حسین

۳ نظر:

دفتر حضرت آیت الله العظمی قنبل دوست نجفی متبارک الت گفت...

آقا کارت درسته ،
کلی خندیدم ،
اینجا هم لینکش کردم :
http://balatarin.com/permlink/2010/12/16/2294040

ضمنا،
آیا شما عضو بالاترین هستید؟

Agnostic گفت...

درود بر آیت الله عظما قنبل دوست نجفی.
مرسی از لطفت.
من هم رساله توضیح المسائل شما را می خوانیم کلی می خندم.
از لینک در بالاترین سپاسگزارم.
من عضو بالاترین هستم اما باز آوری رمز ورود بالاترین خراب شده و کار نمی کنه.

همیشه پیروز باشی

ناشناس گفت...

درود بر تو دوست خوبم
عالی بود، در همین حد مخشون بیشتر کار نمی کرده ولی خیلی خوب نشون دادی این موضوع رو